Laboratoria Przyszłości – wydarzenia 2022/2023

 


* wrzesień/październik 2022
* listopad 2022
* grudzień 2022
* styczeń 2023
* luty 2023
* marzec 2023
* kwiecień 2023
* maj 2023
* czerwiec 2023




Wrzesień/Październik

23 października uczniowie klasy 1b przygotowali wspólne śniadanie, które zrobione własnoręcznie smakuje wyśmienicie. Dzieci poznały jakie wartości odżywcze mają składniki kanapek i tostów.Zapoznali się z zasadami BHP. Korzystając z możliwości jakie daje nam wyposażenie sali w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie zrobili pyszne tosty.

 

18 października klasa 2a utrwalała wiadomości o figurach geometrycznych. W czasie zajęć powstawały mozaiki układane według podanych wzorów, według własnych pomysłów oraz różne kompozycje.

 

Dnia 10.10.2022 odbyła się lekcja otwarta z historii prowadzona przez Iwonę Drzeń. Temat lekcji O życiu codziennym Żydów dawniej i współcześnie. W lekcji uczestniczyła klasa 5 b, nauczyciele, dyrekcja oraz studenci Wydziału Filozoficzno – Historycznego – kierunek historia wraz z Panią doktor Iloną Florczak.
Uczniowie w czasie lekcji dowiedzieli się o kuchni żydowskiej, poznali pojęcie koszerności, przygotowali humus z ciecierzycy, oliwek i papryki, dowiedzieli się co to jest szabat i jakie zasady obowiązują Żydów w czasie tego święta, poznali rolę rabina i synagogi, dowiedzieli się dlaczego na cmentarz Żydzi przynoszą kamyki i jaką rolę odgrywa przygotowana przez uczniów chałka. Uczniowie poznali również zasady przygotowania czulentu, dowiedzieli się jakie warzywa owoce i mięso Żydzi mogą kupić i przygotować z nich posiłek.

 

Klasa 3c w październiku robiła zdrowe kanapki oraz kisiła kapustę w słoikach.



Listopad

W dniu 3.11.br klasa 4d uczestniczyła w zajęciach twórczych w pracowni robotycznej w „Laboratorium Przyszłości”. Uczniowie w grupach, mieli za zadanie odtworzyć z klocków figury przestrzenne. Potem tworzyli, eksperymentowali i realizowali własne pomysły. Zajęcia sprawiły dużo radości. Pobudziły kreatywność i wyobraźnię. Zintegrowały młodych konstruktorów.

28 listopada uczniowie klasy 2a utrwalali wiadomości o wielokątach. Potem konstruowali bryły, a na koniec zamienili się w architektów projektujących budowle przestrzenne.

 

Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść – tak głosi stare przysłowie. Trzecia klasa jednak, wbrew tej ludowej mądrości, udowodniła dzisiaj, że bywa całkiem odwrotnie. Gdzie kucharek dwadzieścia sześć, tam same pyszności !!! Tym bardziej, że z kuchni dochodził nie tylko śmiech, ale też bardzo kuszący zapach… Zdrowy dżem jabłkowy smakował wyśmienicie.

 

W klasie IIIb nie ma czasu na nudę – kreatywne zajęcia z koralikami wymagają nie tylko zręczności, staranności i cierpliwości, ale także wyobraźni, dzięki której powstały jedyne w swoim rodzaju koralikowe bransoletki. Co ciekawe, nawet chłopcy byli pochłonięci wykonywaniem biżuterii i z dumą zakładali wykonane przez siebie korale.

 

28 listopada uczniowie klasy 2a utrwalali wiadomości o wielokątach. Potem konstruowali bryły, a na koniec zamienili się w architektów projektujących budowle przestrzenne.



Grudzień

Grudzień to okres przedświąteczny, który jest związany z pieczeniem pierniczków i ich zapachem. Uczniowie klasy 8 B postanowili trochę tego magicznego, świątecznego zapachu wnieść do szkoły. 6 grudnia 2022r. w Mikołajki w naszej szkole miało miejsce wielkie pieczenie świątecznych pierników w sali z programu „Laboratoria Przyszłości” przez ośmioklasistów z wychowawczynią Panią Anetą Adamczyk i mamami uczniów Panią Anetą Minor, Panią Krystyną Nowosielską oraz Panią Katarzyną Leszczyńską. W miłej oraz gwarnej atmosferze uczniowie przygotowali ciasto na pierniki, wałkowali ciasta, wycinali pierniki z foremek, wkładali pierniki do piekarnika, odmierzali czas pieczenia. Ta kulinarna zabawa sprzyjała zacieśnianiu koleżeńskich relacji, więzi między uczniami.

Uczniowie z zajęć wychodzili bardzo zadowoleni, ponieważ mieli okazję nauczyć się

w praktyce jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia piec pyszne pierniki. Po ostygnięciu pierniczków wszyscy uczniowie zabrali się za dekorowanie. Pomysłów na najładniej udekorowany piernik było wiele – efekty pracy mogli zobaczyć i posmakować uczniowie, rodzice i nauczyciele.

 

Piernikowy zawrót głowy w 3d

Świąteczna woń piekących się pierników to najlepszy powód, by przyjść do szkoły w taki mroźny, grudniowy dzień jak dziś. Uczniowie klasy 3d mieli okazję przekonać się na własnej skórze, że to co wydaje się łatwym, może nastręczyć wielu kłopotów. Wyrabianie ciasta, wałkowanie na stolnicy, wykrawanie konkretnych kształtów i przenoszenie ich na blachę to wcale nie taka łatwa sprawa. Na szczęście profesjonalnie urządzone wnętrza pracowni Laboratoriów Przyszłości ułatwiły dzieciom pracę i po pokonaniu pewnych trudności w sali rozległ się kojący zapach pysznych pierników. Teraz pozostało już tylko puścić wodze fantazji i oddać się pasji twórczej dekoracji😊

 

Nauka robienia galaretek

W dniu 14 grudnia 2022 roku klasa 1c z wychowawczynią przygotowywała galaretki w kuchni szkolnej.
Najpierw dzieci czytały przepisy i liczyły ile opakowań galaretek rozpuści się w 1 litrze wody. Następnie rozpuszczały galaretki i namaczały suszone owoce. W ten sposób powstało kilka misek galaretek w różnych smakach z owocami.
Dzieciom bardzo smakował taki deser, który zjadły następnego dnia na drugie śniadanie.

 

Uczniowie klasy 2 b wiązali sznurki, nawlekali igły, przyszywali koraliki. Prace manualne są nie lada wyzwaniem, bo nitki się plątały i czasami brakowało cierpliwości. Na szczęście radość z wykonanej pracy, na domiar samodzielnej był powodem do dumy! A powstałe duszki radowały nie tylko oko 😉

 

2 b przyrządziła pyszny owocowy deser. W tym celu dzieciaki myły, obierały i kroiły owoce, a następnie nadziewały je na patyki. Najprzyjemniejsza część zajęć, to oczywiście degustacja szaszłyków i częstowanie pracowników szkoły. Było smacznie i zdrowo.

 

Uczniowie mieli za zadanie sprawdzić jaką liczbę otrzymają, jeżeli będą dodawać liczby parzyste i nieparzyste w różnych układach. Szukali dowodów do swoich przewidywań. Korzystali z drewnianych klocków. 

 

Tym razem dzieci tworzyły mozaiki wg wzoru lub tworzyły budowle z drewnianych klocków na podstawie rysunków.

 

Wiele radości sprawiły zajęcia z wykorzystaniem magnetycznych klocków. Uczniowie budowali bryły według własnego pomysłu.

 

13 grudnia uczniowie klasy 1b upiekli i pięknie ozdobili pyszne pierniczki. Wspólne pieczenie sprawiło wszystkim dużo radości.



Styczeń

Igła, kordonek, pęczek, ściegi

Igła, kordonek, pęczek, ściegi…. Trudna sztuka wyszywania została okiełznana! Dzięki bogatemu wyposażeniu Sali Laboratorium Przyszłości uczniowie klasy 3d mogli sprawdzić swoje siły w tej, jakże skomplikowanej, sztuce dekoracji, którą jest wyszywanie. Pięknie udekorowane bombki ozdobiły klasowe drzewo.


 

Jak upiec muffiny?

Najlepiej w grupie, zgodnie z przepisem i efekt palce lizać. 2 a w akcji!

 

Klasa 2 b uczyła się wyszywać. Nie było to łatwe zajęcie, bo nitki się plątały. Wspólnymi siłami, przy pomocy koleżanek i kolegów wszyscy wykonali zadanie. Wyszywanki zostały naklejone na kartoniki i powstały laurki dla Babć i Dziadków z okazji ich święta.

Pieczenie babeczek

W ostatnim dniu przed feriami uczniowie klasy 2 b zamienili się w cukierników. Samodzielnie czytali przepis, odmierzali produkty, a następnie przyrządzili, ozdobili i … zjedli swoje wyroby. Było pysznie.



Luty

W dniu 21 lutego odbyły się zajęcia w sali robotyki. Uczniowie klas 3a i 7a wraz z nauczycielami prezentowali przedszkolakom z PM nr 231 jak w ciekawy sposób można realizować zajęcia. Podczas lekcji zaprezentowano drukarkę 3d. Możliwości wykorzystania drewnianych oraz magnetycznych klocków podczas zajęć. Dzieci z przedszkola były zafascynowane możliwościami innowacyjnych zajęć.

Pojazdy samobieżne

Na zajęciach dodatkowych z matematyki budujemy pojazdy samobieżne.

Rola warzyw

W klasie 1b odbyła się lekcja na której uczniowie poznali ważną rolę warzyw w codziennej diecie. Warzywa można jeść w postaci surówek, soków czy jako dodatek do potraw. Jedząc kanapki warto dodawać do nich warzywa.
W części praktycznej zajęć uczniowie samodzielnie przygotowali zdrowe, śmieszne kanapki. Dzieci z apetytem zjadły wykonane przez siebie śniadanie.

Drugie śniadanie

Intensywna praca umysłowa dużo pochłania energii i dlatego tak ważne jest drugie śniadanie. Uczniowie klasy 8D postanowili je wspólnie przyrządzić. Wymienili się pomysłami na drugie śniadanie i w miłej atmosferze przygotowywali różne potrawy. Było słodko, było wytrawnie ale przede wszystkim smacznie i zdrowo.

 

Marzec

W dniu 31 marca odbyły się warsztaty w klasie 5c w ramach projektu Trzymaj formę.

Warsztaty odbywały się w Laboratorium Przyszłości.
Przyrządzaliśmy  zdrowe potrawy oraz mieliśmy warsztaty fotografii kulinarnej.

zobacz jak się bawiliśmy
było
SUPER:) 🙂 🙂 i SMACZNIE:) 🙂 🙂

 

Długopisy 3d

30 marca uczniowie klasy 5a wraz z nauczycielem informatyki Panią Joanna Malinowską pracowali w pracowni  robotycznej w „Laboratorium Przyszłości”. Uczniowie poznali obsługę długopisów 3D i następnie tworzyli modele przestrzenne przy użyciu tych długopisów. Uczniowie tworzyli proste zawieszki, modele zwierzątek i zakładki do książek. Do pracy uczniowie mogli wykorzystywać wzory zaproponowane przez nauczyciela jak i wymyślać własne. Zajęcia pobudziły kreatywność i wyobraźnię, sprawiły dużo radości i satysfakcji. Na zdjęciach możemy podziwiać piękne prace młodych projektantów.

 

 

„Sztuka na Talerzu”

Klasa VD razem z wychowawcą zorganizowała warsztaty pt. „Sztuka na Talerzu”. Uczniowie podzieleni w grupy przygotowywali posiłki, które były oparte o wiedzę zakresu zdrowego odżywiania. Zajęcia prowadzone były w sali z programu ” Laboratoria Przyszłości”. Wszyscy uczniowie zamienili się na chwilę w małych kucharzy, przyrządzając wspaniałe dania opierając się o założenia piramidy żywienia.

 

 

Wesołe kanapki

10 marca uczniowie klasy 1a przygotowali wesołe kanapki na drugie śniadanie. Warzywa uśmiechające się z kanapek zachęcały do jedzenia. Dzieci poznały jakie wartości odżywcze mają składniki kanapek Korzystając z wyposażenie sali w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie zrobili kanapki, ale też samodzielnie umyli naczynia, z których korzystali.



Kwiecień

Czy ciasta są zdrowe?

Tak, jeśli jest to ciasto fasolowe, szpinakiem lub bananowe. Uczniowie klasy 2a piekli taki ciasta według przepisów zaproponowanych przez uczniów. Podczas degustacji wyroby zniknęły. Do sprzątnięcia pozostały okruszki.

 

Zdrowe surówki

W kwietniu kl. 3 c gościła w laboratoriach. Dzieci uruchamiały wyobraźnie tworząc surówki.

 

Tajniki geometrii

Przyszli architekci i projektanci w akcji. Figura, czy bryła? Uczniowie klasy 2a odkrywali tajniki geometrii.



Maj

Prezenty na Dzień Mamy

W maju uczniowie kl. 3c wytwarzali ekologiczne kule do kąpieli.

 

Pieczenie pizzy

Dwa dni trwało przygotowanie pizzy przez klasę 2 b. Pierwszego dnia wyrabialiśmy ciasto drożdżowe, które wyrastało w lodówce przez 24 godziny. W kolejnym dniu zajęliśmy się dodatkami: tarliśmy ser, kroiliśmy pieczarki, cebulę, paprykę. Wszystko udało się znakomicie. Pizza była przepyszna. Mniam.

 

Matematyka w działaniu

Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Konfucjusz
Zajęcia dodatkowe z użyciem pomocy w pracowni robotycznej.

 



Czerwiec

Prezenty na Dzień Ojca

Dzieciaki z klasy 2 b zaprojektowały i ozdobiły bawełniane torby. Wręczyły je Tatusiom z okazji ich święta.

 

Kolorowe wypieki

Dnia 13 czerwca 2023r. klasa 1c z wychowawczynią Panią Jolantą Słomińską miała warsztaty kulinarne w pracowni techniki. Dzieci w grupach przygotowały ciasto na pizze, smarowały sosem pomidorowym i dekorowały ulubionymi składnikami takimi jak : salami, szynka, pieczarki, pomidory, oliwki, ananasy i kukurydzę. W pracy pomagała dzieciom mama Emilki Pani Katarzyna Osicińska, która przygotowała dla dzieci ciasto oraz wspólnie z wychowawczynią klasy czuwała nad pracą uczniów.
Po upieczeniu kilku pizz, wszyscy zasiedli do wspólnego stołu na degustację wypieków.
Dzieciom smakowały pizze, ale apetyt najbardziej dopisywał chłopcom.

 

Szkice węglem

W czerwcu uczniowie kl. 3 c szkicowali węglem, korzystając z przestronnych laboratoriów.