I semestr
W zgodzie z tradycjami łódzkimi – krosno
Wielokąty foremne
Kilka obręczy i kolorowa włóczka. Na lekcji matematyki w klasie 6b dzięki zasobom pracowni technicznej, powstają projekty i modele wielokątów foremnych wpisanych w okrąg.
Owocowe szaszłyki
Owoce nigdy nie są nudne. Wrzesień, to miesiąc obfitujący w pyszne owoce, a w sklepach uśmiechają się do nas owoce z krajów, w których dominuje ciepły klimat. 3a przygotowała owocowe szaszłyki.
Szydełkowanie
Budowanie maszyn
Na zajęciach koła z fizyki uczniowie budowali maszyny ułatwiające wykonywanie pracy. Wykorzystując wiedzę zdobytą na fizyce, technice oraz matematyce, a także własną kreatywność.
II semestr
1d piecze i gotuje
Uczniowie 1 d przygotowali zdrową surówkę z jabłek i marchewki. Uczyli się współpracy, higieny pracy, samodzielności.
Sierpiński carpet i kostka Mengera
Uczniowie z klas 5a, 5c, 5d, 6b i 6d podjęli wyzwanie i wzięli udział w szkolnym projekcie Sierpiński carpet – dzięki wytrwałości udało się wykleić klasyczny fraktal zwany Dywanem Sierpińskiego oraz dowiedzieć się kim był wybitny polski matematyk Wacław Sierpiński.
Przez pierwsze dwa tygodnie kwietnia nasi genialni konstruktorzy budowali przy pomocy techniki origami (ani kropli kleju – )Kostkę Mengera . Z 2400 kartoników stworzyli 400 sześcianów a z nich Kostkę Mengera w 2 iteracji.
Cienie
Klasa 7c próbowała swoich sił w odtwarzaniu cieni. Niby nic trudnego , a jednak
Najdłuższa słomka
Klasa 4c konstruowała najwyższą i najbardziej stabilną kolumnę ze słomek, sukces gwarantowany, jeśli nie mylimy pojęć prostopadły, równoległy.
Siatki brył
Siatki brył to nic trudnego , przekonała się o tym klasa 6b dzięki wykorzystaniu pomocy z pracowni robotycznej na lekcji matematyki.
Konstrukcje z kloców magnetycznych
Koło matematyczne w klasie 4c.