
Uczniowie klasy 3a biorą udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?”. Podczas lekcji uczniowie konstruują różne modele; rozbudzają przy tym wyobraźnię przestrzenną i rozwijają swoje zdolności manualne. Ponadto, wymyślają jak udoskonalić środki transportu, trenując przy tym współpracę, kreatywność i tworzenie innowacyjnych rozwiązań.
„Czy można uczyć się szybciej?” i „Jak skutecznie działać w zespole?”
Na pierwszych zajęciach projektowych „Czy można uczyć się szybciej?” zastanawialiśmy się jak działa mózg i co możemy zrobić, żeby lepiej się koncentrować na pracy i jakie ćwiczenia wykonać, aby nasz mózg efektywnie wypoczywał.

Na następnych pod hasłem „Jak skutecznie działać w zespole?” świetnie się bawiliśmy wykonując Marshmallow Challenge. Okazało się na końcu, że najniższa wieża stała się najwyższą, bo była stabilna i się nie rozpadła.
„Jak zaprojektować samochód przyszłości?” i „Jak zaprojektować trasę rowerową?”
Na kolejnych zajęciach pod tytułem „Jak zaprojektować samochód przyszłości?” dowiedzieliśmy się o samochodach autonomicznych i projektowaliśmy wnętrze takiego samochodu.
Następne zajęcia to „Jak zaprojektować trasę rowerową?”- zajęliśmy się budowaniem modelu trasy rowerowej korzystając z wielu materiałów, m.in. z surowców wtórnych.
Następne zajęcia to „Jak zaprojektować trasę rowerową?”- zajęliśmy się budowaniem modelu trasy rowerowej korzystając z wielu materiałów, m.in. z surowców wtórnych.
„Z czego można zbudować wytrzymały dom?”
Najbardziej podobały się ostatnie zajęcia „Z czego można zbudować wytrzymały dom?”. Badaliśmy właściwości różnych materiałów budowlanych i zastanawialiśmy się, w jakich częściach budynku najlepiej je zastosować.