Wybory do Samorządu Szkolnego

Nasi przedstawiciele w Samorządzie Uczniowskim wraz z opiekunami

Wywiad z kandydatami na przewodniczącego szkoły SP 184 przeprowadziły:

  • Zosia Kończarek – 7A
  • Patrycja Sikorska – 7a

Patrycja Ogrodowczyk – klasa 8a

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Chciałabym żeby w szkole po prostu coś się działo. Nie stresuję się mówieniem przed publicznością. Wydaję mi się, że jestem odpowiedzialną osobą, która nadaje się na przewodniczącą szkoły.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Myślę, że jestem osobą, która ma dobre pomysły i która będzie brała pod uwagę pomysły innych. Chcę po prostu pomóc innym. Każdy zawsze będzie mógł ze mną porozmawiać o swoich wątpliwościach oraz pomysłach.

  1. Co zamierzasz zrobić, aby uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Chciałabym zrobić ankietę, żeby wiedzieć co innych stresuje, czego nie lubią itp. Później będę rozmawiać z nauczycielami, aby próbować wprowadzić jakieś zmiany.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Kraniki z wodą są bardzo ważne i ogromnie popieram ten pomysł. Radiowęzeł jest bardzo pomocny, aby nie chodzić po klasach i nie pytać innych o wydarzenia szkolne. Uważam, że są to bardzo dobre pomysły.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Nie chcę kogoś zmuszać na oddanie głosu na mnie, niech każdy głosuje z serca. Nie zmuszam do tego, bardzo chciałabym zostać przewodniczącą. Będę bardzo wdzięczna za każdy głos.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Jakieś spotkania, ankiety, żeby każdy miał ze mną dobry kontakt, aby ze mną rozmawiali. Żeby nie było tak, że tylko ja mam głos tylko żeby mi mówili, a ja to będę ogłaszać.

  1. Jakie jest twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Imprezy szkolne są bardzo fajne. Nie można ich organizować co miesiąc czy coś, ale tak raz w semestrze bądź na jakieś święta, to fajny pomysł.

  1. Czy masz wystarczająco dużo czasu by pełnić tak ważna szkolną funkcję?

Tak, mam dużo czasu. Ogólnie, to ja lubię być zapracowana. Nie lubię się nudzić natomiast kiedy coś robię jest lepiej.

  1. Czy wizja zbliżającego się egzaminu nie będzie dla Ciebie przeszkodą? Jak zamierzasz pogodzić naukę z pełnieniem urzędu przewodniczącego?
  2. Nie, ponieważ systematycznie się uczę, już w wakacje robiłam jakieś testy, więc wiem, że na spokojnie dam radę to połączyć.

Agnieszka Cłapa – klasa 7a

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Chciałabym zmienić szkołę, aby każdy do niej chętnie przychodził.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Nie uważam, że uczniowie powinni na mnie głosować, jest to ich własny wybór. Mogę ich jedynie zachęcić aby oddali swój głos na mnie.

  1. Co zamierzasz zrobić, aby uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Zmieniłabym dyżur nauczycieli. Chodzą oni tylko po korytarzach i zwracają uwagę na telefony.

  1. Jakie jest twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Radiowęzeł bym przywróciła, jest to dobry pomysł. Kraniki nie, ponieważ, mimo tego, że wiele uczniów zapomina wody do szkoły, są dosyć niehigieniczne ponieważ nauczyciel może nie zauważyć jak np. ktoś to poślini.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Powiedziałabym, że powinni jeszcze raz przejrzeć wszystkie plakaty oraz propozycje i pomyśleć, które są dla nich najbardziej korzystne bądź najbardziej podobne do ich toku rozumowania.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Uważam, że reprezentowanie jest trochę trudną rzeczą do wykonania, ale można to zrobić np. utożsamiając się z każdym z uczniów, słuchając ich pomysłów oraz aktywnie biorąc udział w wydarzeniach szkoły.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Uważam, że imprezy powinny być organizowane z okazji różnych świąt, takich jak Andrzejki czy Mikołajki. Nie ma jednak sensu organizowania imprez co byle uroczystość.

  1. Czy masz wystarczająco dużo czasu by pełnić tak ważna szkolną funkcję?

Siódma klasa jest najbardziej przeładowana materiałem ze wszystkich innych. Jednak zawsze wyrabiam się z każdym projektem czy pracą domową, więc czemu nie miałabym znaleźć czasu na tak ważną funkcję jak przewodnicząca szkoły.

Helena Krzemińska – klasa 6d

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Szczerze to nie wiem. Zgłosiłam się, bo chciałabym uczynić to miejsce jeszcze lepszym.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Mam dużo fajnych pomysłów i chciałabym je wszystkie zrealizować.

  1. Co zamierzasz zrobić aby uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Dobrze byłoby, aby każdy miał swój pomysł, który ja będę mogła zrealizować. Najważniejsze jest to, aby uczniowie czuli się akceptowani przez nauczycieli jak i młodzież.

  1. Z Twojego młodego wieku wynikają kontrowersje. Jak zamierzasz przekonać uczniów mających wątpliwości do oddania na ciebie głosu?

Przedstawiłabym dużo swoich pomysłów i udowodniłabym im, że będą się wtedy dobrze bawić.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Kraniki z wodą można by fajnie wykorzystać ponieważ wiele osób nie ma wody w szkole. Radiowęzeł mógłby np. puszczać muzykę na przerwach.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Będę się starać zrealizować wszystkie swoje pomysły i dam z siebie 200%.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Będę ich reprezentować w dobry i lojalny sposób. Chcę być za to odpowiedzialna.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Wszystkie imprezy będą dobrze realizowane i każdy będzie się świetnie bawił.

Maja Derlecka – klasa 6a

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Chciałabym zmienić w szkole wiele rzeczy, które nie do końca mi się podobają.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Mam wiele bardzo dobrych pomysłów.

  1. Co zamierzasz zrobić by uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Dużo bym z nimi rozmawiała i słuchała ich pomysłów.

  1. Z Twojego młodego wieku wynikają kontrowersje. Jak zamierzasz przekonać uczniów mających wątpliwości do oddania na ciebie głosu?

Uważam, że mam całkiem sporo doświadczenia, ponieważ jestem już w 6 klasie.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Chciałabym, aby powróciły kraniki z wodą, ponieważ jest to bardzo potrzebna rzecz w szkole.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Wszyscy powinni kierować się głosem serca.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Na pewno pomogłoby komunikowanie się z przewodniczącymi wszystkich klas.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Bardzo bym chciała żeby było wiele imprez ze względu na to, że jest ich trochę za mało.

Grzegorz Makowski – klasa 4c

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Możliwość organizowania różnych konkursów oraz zmieniać szkołę na lepsze.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Mam dużo pomysłów.

  1. Co zamierzasz zrobić by uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Organizować wiele konkursów aby uczniowie mogli wygrywać i poprawiać swoje samopoczucie.

  1. Z Twojego młodego wieku wynikają kontrowersje. Jak zamierzasz przekonać uczniów mających wątpliwości do oddania na Ciebie głosu?

Trudno odpowiedzieć.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Chciałbym przywrócić kraniki z wodą, ponieważ uczniowie często nie mają swojego napoju. Ponowne uruchomienie radiowęzła również jest dobrym pomysłem.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Aby na mnie głosowali.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Będę im pomagał i robił wszystko co chcą, co ja mogę zrealizować.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Imprezy powinny być w klasach jak wcześniej w groszu aby nie przeszkadzać sobie nawzajem.

Nina Kamińska – klasa 5b

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Chciałabym dodać różne rzeczy do szkoły żeby uczniowie i nauczyciele czuli się tutaj lepiej.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Uważam, że w samorządzie powinny być też uczniowie z młodszych klas.

  1. Z Twojego młodego wieku wynikają kontrowersje. Jak zamierzasz przekonać uczniów mających wątpliwości do oddania na Ciebie głosu?

Sądzę, że mimo, że jestem młodsza od innych kandydatów nadaję się na bycie w samorządzie szkoły.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Myślę, że radiowęzeł jest bardzo dobrym rozwiązaniem dlatego, że różne informacje mogłyby być przez niego przekazywane. Kraniki z wodą też są fajnym pomysłem ponieważ wielu uczniów nie posiada swojego picia.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Powiedziałabym im, żeby kierowali się tym co czują i tym, co im się najbardziej podobało.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

Na pewno chciałabym usłyszeć od nich w jaki sposób oni by chcieli być reprezentowani.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Uważam, że szkolne imprezy są dobre ponieważ uczniowie i nauczyciele mogą się ze sobą zżyć.

Zuzanna Pułka – klasa 8c

  1. Co zainspirowało Cię do zgłoszenia się na przewodniczącego szkoły?

Chciałabym coś zmienić i pomóc wyrazić uczniom ich stan oraz zainteresowania. Przede wszystkim żeby w naszej szkole była większa kreatywność.

  1. Dlaczego uczniowie powinni na Ciebie głosować?

Będę się starać być jak najlepszą przewodniczącą i wysłuchiwać oraz pomagać uczniom. Oczywiście żeby w naszej szkole rozwinąć kreatywność.

  1. Co zamierzasz zrobić by uczniowie czuli się w szkole bezpieczniej i lepiej?

Najważniejsze jest to aby rozwiązywać konflikty, zawsze mogę służyć pomocą np. razem z panią psycholog.

  1. Jakie jest Twoje zdanie na temat niefunkcjonujących obecnie miejsc w szkole takich jak radiowęzeł czy kraniki z wodą?

Kraniki nie są zupełnie higieniczne, uważam, że powinna być wielka butla z wodą gdzie uczniowie mogli by z niej pić, ponieważ wody w automatach są bardzo drogie oraz mają małą pojemność, a więc nie starczają na cały dzień. Radiowęzeł jest bardzo ważny ponieważ będą z niego przekazywane informacje.

  1. Co powiesz uczniom wahającym się i nie wiedzącym na kogo zagłosować?

Powiedziałabym, aby głosowali prosto z serca, nie patrzyli na cukierki, baloniki i różne przekupstwa, ponieważ liczą się przede wszystkim pomysły tej osoby oraz kreatywność.

  1. W naszej szkole jest kilkaset uczniów, w jaki sposób chcesz reprezentować ich wszystkich?

W sposób godny oraz pozwalając aby mi ufali.

  1. Jakie jest Twoje stanowisko w temacie szkolnych imprez?

Bardzo dobre. Moim zdaniem uczniowie powinni się integrować, tym bardziej osoby z klas 8. Każdy powinien się znać i być mile do siebie nastawionym.

  1. Czy masz wystarczająco dużo czasu by pełnić tak ważna szkolną funkcje?

Tak, postaram się zorganizować swój czas. Będę próbowała jak najlepiej pełnić swoją funkcję.

  1. Czy wizja zbliżającego się egzaminu nie będzie dla Ciebie przeszkodą? Jak zamierzasz pogodzić naukę z pełnieniem urzędu przewodniczącego?

To nie jest dla mnie problem ponieważ umiem zarządzać swoim czasem. Postaram się wywiązać z tego obowiązku najlepiej jak potrafię.

Written by 

Krzysztof Dzierbicki - nauczyciel informatyki w SP 184, webmaster strony sp184lodz.edu.pl, fotograf, edukator.dzierbicki.pl, administrator szkolnej sieci LAN